Vores chef havde foreslået, at vi kunne leje et mødelokale på et hotel, da vi planlagde at holde et møde for vores københavnske kundekreds, hvor vi ville præsentere et par nye produkter, som vi har fået forhandling af. Men et par stykker af os var lidt betænkelige, fordi vi på mødet regnede med at få brug for nogle kontorfaciliteter som fotokopiering og andet.
Det var en af mine kolleger, der fik den ide, at vi måske kunne leje os ind på et af de kontor hoteller, som findes i hovedstaden. Her er i hvert fald de nødvendige faciliteter til rådighed, og spørgsmålet var så bare, om der også ville være plads til vores møde, for vi forventede på forhånd, at der skulle være godt et halvt hundrede deltagere i mødet.
Jeg påtog mig opgaven med at undersøge sagen og fandt frem til et stort og meget centralt beliggende kontorhotel i centrum af København. Jeg kontaktede stedet og fremførte mit ærinde, og det viste sig, at de havde et lokale stort nok til mindst 100 mennesker, så det kunne i hvert fald imødekomme vores behov.
Kontorhotellet påtog sig også at tage imod tilmeldinger til mødet og registrere deltagerne, når blot vi selv sendte invitationerne ud til vores kunder. Det var en god ordning, og det viste sig at være en helt ovenud fin service, vi fik på kontorhotellet. Dertil kom, at det blev et rigtig godt møde, der resulterede i et pænt antal ordrer på vores nye produkter, som faldt i god jord hos mødedeltagerne.